OT: Cheated by German RTL TV

Help keep this
web site online

[ Post a Reply ] [ Discussion Forum Index ] [ FAQ ]

Message posted by Joerg (Webmaster) (Member since 10/17/2000) on October 24, 2024 at 10:28:56 PST:

(see below for German translation)

For the first time in 25 years I was cheated out of an agreed upon appearance fee, by German TV station RTL. By agreement, my usual fee was to be paid after the shoot. I have submitted four invoices. Payment was denied each time on various technicalities. Then they quit responding altogether. Needless to say I will never work with that station again. Being cheated by a German TV production is particularly disappointing! My appearance fee always goes towards this web site. So you all were cheated by RTL as well!

Zum ersten Mal in 25 Jahren wurde ich um eine vereinbarte Auftrittsgage betrogen! Ausgerechnet vom Deutschen Sender RTL! Per Vereinbarung sollte meine
übliche Gebühr für den Auftritt nach den Filmaufnahmen bezahlt werden. Ich habe vier Rechnungen eingereicht. Die Zahlung wurde jedes Mal mit verschiedenen Ausreden verweigert. Nun antworten sie gar nicht mehr. Klar dass ich nie wieder mit diesem Sender zusammenarbeiten werde. Ausgerechnet von einer deutschen TV-Produktion betrogen zu werden, ist besonders enttäuschend! Meine Gage geht immer an diese Web Site. Ihr alle seid also gewissermaßen von RTL betrogen worden!

Replies:

Post a Reply

(*) are required fields
Name (*):
E-Mail:
Password (*):
Subject (*):
Message (*):

Optional information:
Link URL:
Link Title:
Image URL: